allora, raggazza"

Hej och hå i stugan! klockan 4 bär det av till Malmö, idag har vi mönsterkonstruktion. Jag ska ta med en tröja som louise skickat med mig, ska nämligen försöka sy den efter en verklig modell. Vi får väll se vad läraren säger om det :)

Så typiskt Italien, jag fick fel diplom på min avslutning eftersom ett betyg där jag hade fått 30/30 inte kommit med vilket gjorde att hela betyget drogs ner. Så vår assistent lovade att skicka mitt nya med det rätta betyget inom två veckor. Nu har det snart gått 3 månader och jag har fortfarande inte fått något diplom. Så jag ringde nu igen (för tredje gången) och nu lovade han att han skulle ringa upp igen på måndag och be om adress och sen skicka det. Ska det vara så svårt?
Fast det är kul att ringa, man kommer direkt tillbaka till känslan att vara där när de svarar med, si, och säger "allora" 17 gånger och sen avslutar med "grazie mile, ciao".  


skolan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback