vad gör man en fredag?

Jo, i milano så pluggar man... men vilken dag! inte direkt vad jag hade räknat med.. var först i skolan från 9-12, som var dagens höjdpunkt! Nu ska vi verkligen få göra vår egna första kollektion :):) och läraren verkar vara sträng vilket jag tycker är bra. Då kommer man att lära sig mer. Hon började direkt med sketch uppgifter för hon ville se på vilken nivå vi låg. Sen gav hon oss varsin bild i grupp så skulle vi komma på så mycket som möjligt med den bilden och sen rita tre outfits som en övning. Redan nästa gång ska vi sätta igång med vår egen kollektion så vi ska ta med oss tidningar, scrapbook osv. Nu känns det verkligen att allt är på allvar och jag trivs som fisken i vattnet, har verkligen valt rätt utbildning!
iallafall, efter det åkte vi iväg till en exibition om textiler, så vi skulle låtsas att vi var frilandsdesigners och skulle köpa in material,haha :D så vi gick där och låtsades. sen när vi åkte därifrån trodde vi att vi hoppade på rätt buss, ja det var rätt buss men åt fel håll. För dem bussarna vi tar åker bara runt hela tiden. Så vi åkte alltså runt typ hela milano, men kom iaf hem tillslut. och sen var jag ocj köpte tyg också , igen.
Nu har jag gjort 2 moodboards och ska snart sätta igång med ritandet. I morgon ska vi visa upp det vi har gjort vilket är sista chansen innan examen på torsdag. just nu spelas disturbia om och om, trodde aldrig jag skulle tröttna på den låten, men efter att ha haft den om och om igen några dagar i rad så blir det lite utjatat men har inte haft tid att ladda ner några låtar, får ta tag i det efter examen.. nu snackar jag bara massa babbel, är säkert för att jag egentligen är övertrött och borde sova. men icke sa nicke, har en har en hel del kvar innan satc! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback