tillbaka till verkligheten?

då var man i milano igen, känns lte konstigt faktiskt men man kommer in i allt snabbt igen. Min dag igår var hemsk! Det kändes som att inget kunde gå mer fel.
Jag orkar inte berätta allt i detalj, men för det första fick jag plocka ut 5 kilo från min väska när jag skulle checka in, för nu helt plötsligt kunde man absolut inte ha 35Kg. Vilket jag har haft 3 gånger innan och det har gått hur bra som helst? fast jag har ju fått betala övervikt då, men iallafall. Jag fick plocka ut alla saker som typ vägde, och sen checkade jag in väskan. fick betala 1000:- i övervikt, vilket jag inte heller behövt göra innan. Ja, väl på planet säger piloten att det är kraftig motvind hela vägen och vi fick bereda oss på turbolens. Så i prncip hela resan satt jag och väntade på att det skulle bli turbolens, men det var bara lite smått då och då. Men när det var 20 min kvar, säger han igen att vi kommer nu åka igenom ett åskväder, så spänn fast bältena osv. Då blir jag livrädd. och det skakar ju inte lite heller, jag kommer ihåg från thailand när vi hade kraftig tubolens i 3 timmar, men det var med ett mycket större plan, så detta kändes verkligen obehagligt. Några gånger ställde jag in mig på att vi skulle krascha, jag vet kanske överdrivet, men jag hatar verkligen det. iallafall när vi kommit igenom det värsta säger piloten igen att det är mycket trafik på flygplasten så vi måste vänta i 20 minuter. Så då snurrade vi runder där uppe i luften mitt i ovädret i 20 min! dem minuterna kändes som timmar.. sen inte nog med det, nere på marken, (om jag inte såg i syne) stod där ett plan som brann i mitten, alltså på flygplatsen, och det kan inte ha varit i syne, för jag har verkligen bildern framför mig. så det kändes lite som en film där ett tag. men tack o lov så tillsut kom vi ner på marken. stod och väntade på väskorna i nästan en timme, när bandet plötsligt stannar och jag inser att jag är själv kvar? då ville jag nästan bara skita i allt och åka hem igen, inget hade gått bra hittils så varför skulle denna dagen fortsätta bra? jag stod där tills massa kineser kom och bandet började rulla fast med deras väskor. Då gick jag till LOST and FOUND avdelningen och fick anmäla mitt bagage försvunnet.
Sen kom jag iaf hem efter några om och men där också, och nu sitter jag här.

Hoppas verkligen att jag får hem väskan idag och att allt går bra, eftersom mitt examens arbete är där och en hel del annat som jag verkligen måste ha. Sen är det söndag så ingenting mer än lidl har öppet.
Så idag ska jag fixa klart alla mina 6 moodboards och fixa allt så det bara är till att skriva ut i morgon och börja sätta ihopa. dessa tre veckorna som kommer nu kommer säkert också att bli lite stressiga, för vi har en exam varje vecka. Men sen har jag inte fler förens den 3, 4 och 5:e december! :)

Idag ska jag och Malin ut och gå, tar det sen när det börjar bli lite svalare, vi har 28 grader här inne nu, fast ute har det varit mulet hela dagen.

här får ni en bild på en möglig lök som låg kvar i min hylla sen jag åkte
konstigt hur dem grön och gula sakerna har ploppat upp, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback