mode journalistik

Idag var jag i skolan vid 10, hade dock bara lektion i ca 15 minuter, eftersom läraren bara berättade för oss vad vi skulle göra under denna workshopen som håller på hela veckan. Vi ska besöka några affärer som vi fick namnet på av lärarna, sen ska vi fotografera och sen skriva som ett magazin, läraren sa att det var en uppgift om mode journalistik. Sen skulle vi också besöka någon byggnad av en känd arkitekt. och vi ska antagligen besöka Armani Theatre och möjligtvis en till, fast det har vi inte bestämt oss för ännu.
Efter skolan följde jag med Laura & Elayna för att hjälpa till att packa lite av Lauras saker.. Hon ska nämligen flytta in hos Sharona och Hanen eftersom hennes kontrakt går ut. Jag har nog inte nämt det, men Laura och Elayna går i min klass och kommer från Australien och Nya Zeeland. iallafall, vi gick först hem till Elayna, jätte mysig lägenhet, verkligen typisk italiensk! Sen handlade vi lite mat och vidare till Lauras. Hon delar med 3 andra italienare, men ingen utav dem var hemma. Det är så kul att se hur alla bor, det är verkligen helt olilka. Sen gick vi hem till Hanen för att laura ville se lägenheten, sen åkte jag hem :) En hel dag.. I morgon ska jag vänta på Lauras samtal sen ska vi iväg och fixa allt med affärerna osv, sen blir det plugg! Fast det är inte mycket vi ska göra så det är ganska skönt.

På onsdag ska vi gå på en fair om Salvatore ferragamo. Det är tydligen alla hans kollektioner genom tiderna eller var det var.. är inte helt säker. Sen efter det ska hela klassen gå på apertivo. Då går man till ett typ fik, sen finns där en buffé med massa små rätter, typ olika ostar på tandpetare och bröd osv. en aptitretare kan man kalla det på svenska, sen alltid ett glas vin till det.

Idag ska jag nog kolla lite Gossip girl, och kanske samla lite material tills på fredag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback