heeeeeeeeeeeeeeeeeeeej :)

jag är heeeeeelt stel i hela kroppen, aj aj, nacken, ryggen, axlarna, benen.. Har suttit och ritat sen jag kom hem från skolan idag vilket var runt 2... tills nu. Den examen som vi ska göra, där jag fotograferade affärer osv, var betydligt större än vad jag räknat med. Därav massa ritande tills nästa torsdag. Men det är hur kul som helst, tack o lov :D
Jag valde Blumarine, och då ska vi bland annat göra en "kollektion" med 10 olika looks, som skulle kunna passa in i höst/vinter 08. Så man ska alltså ta sin egen stil men endå följa deras mönster. Ni kan få se bilder sen när det är klart.. Men har tråkigt nog över 20 "looks" (som läraren kallar det) kvar att göra..

Idag fick vi lära oss en massa. Hade första lektionen i Knitwear Lab. Vi ska sticka på maskiner :D och ja älskar stickat! Vi kommer lära oss hur man får fram alla sånna fina mönster som finns på exempen benvärmare och tjocktröjor. sen ska vi göra en egen knitwear kollektion, med 15 olike prover, skisser, tekniska ritningar, scrapbook, moodboard osv... Ett stort men roligt arbete! Vi ska också få lära oss sticka för hand, jag kan bara grunden, men inte alls hur man gör mönster osv. Ska bli kul att kunna göra sina egna vantar, halsduk och allt!

I morgon ska jag iväg och handla massa material till denna examen som vi har på torsdag, sen blir det fortsättnning på pluggandet. Håller på att ladda ner säsong1 av gossip girl nu, längtar tills det är klart, någon som följer och tycker det är bra? har bara sett något avsnitt, så är inte så jätte insatt, men kul verkar det!

Nej nu ska jag frostätta en liten stund till, sen blir det bingen<3

godnatt!

det hade inte suttit fel med lite semester nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback