some days

det var inte igår!! oj, det har hänt massa sen jag uppdaterade sist. har ju varit hemma i kalla sverige också! med betoning på KALLA. vet ni, idag hade vi 26+, haha! jag skojjar inte, jag gick utan jacka hem till sharona idag. verkligen hur skönt som helst, man blir bara så lycklig av solen.
Iallafall, i torsdes sov jag över hos sharona och hanen eftersom vi skulle ta samma flyg hem på fredag morgon. asså det var så kul, Hanen är så rädd att man ska missa planet så hon vill helst va på flygplasten så tidigt hon kan. Jag och sharona bara, neeej det räcker att vi e där en timme innan. Planet skulle gå 06.35 så vi ställde klockan på 03.00 eftersom vi inte visste exakt hur lång tid det skulle ta med taxi till denna flygplatsen (Linate). Gick upp och det första hanen gör är att ringa taxi, hon bara, kl 04.00 senast. Jag och sharona bara hängde på, tänkte inte så mycket på tiden, vi var så trötta. så sätter vi oss i taxin, det tar max 10 min till flygplatsen och ni tror inte dem har stängt? haha :D vo stod utanför flygplasten och väntade på att dem skulle öppna. Sen när vi kom in hade inte ens incheckningen öppnat eller något, så vi var först på plats och stod och väntade i en halvtimme. Alltså vi va på flygplasten 2 1/2 timme innan planet skulle gå, asså hanen du e för söt, haha :D som vi skrattade.
När jag var hemma i lilla helsingborg mötte älsklingen mig på knutpunkten och sen åkte vi hem. vi sov i ca 2 timmar och sen var det upp och hoppa för att handla inför kvällen. jag stressade typ sönder mig, och endå hann jag inte sola och inte lämna in mina stövlar. kl kvart i 8 började mina kära vänner droppa in, en efter en. vi åt lite italian food, pasta sallad, ost kex osv. Tack så mycket för alla fina presenter! blev jätte glad för allt och allting fick plats i väskan :) fick massa olika smycken, från pilgrim, snö, gina, ur & penn, och från emelie som hon gjort själv, så gulligt! det blev dessvärre inget tivoli, vi orkade helt enkelt inte med kön utan föredrog att åka hem till den varma sängen istället, och så blev det!
Lördag (min födelsedag) kom min morbror och dem runt tre, sen körde jag och älsk in till thaicorner och beställde med mat hem och tittade på melodifestivalen, det kunde inte blivit bätttre :) söndag blev det ögonläkaren, har beställt ett par glasögon nu eftersom jag får sån huvudvärk när jag koncentrerar mig för mycket, så nu speciellt när vi ska rita och sy osv, behöver jag det. sen besökte jag även min husläkare på måndagen innan jag skulle åka hm för jag har haft så jobbig huvudvärk, men han sa bara, stress, stress & stress. Jag hade spänningar lite varstans och måste lära mig att slappna av.. men det är ju lätt för han att säga! så nu ska jag börja med att gå och lägga mig i tid, gå upp i tid och äta rätt! hade även tänkt börja träna här, för det ligger ett gym lite längre bort. känner mig som en riktig soffpotatis :/
Sen bar det iaf av tillbaka till Milanoooo, . planet var såklart försenat en halvtimme. men det gjorde väll inte så mycket mer än att det är så tråkigt att vänta alldeles själv på flygplatsen.
Nu är det nya tag, och idag hade vi först Colour och sen mönsterkonstruktion. Jag har ritat mönster till en grundkjol, en ballongkjol och en volangkjol. på 2 lektioner, då kan ni tänka er så intensivt det är. I 6:an ritade vi en kudde på 1 år typ.. så det är sjukt stressigt. men kul! :) Ikväll har vi ätit lite pizza och jag har pluggat italienska.. och nu ska jag hoppa i bingen! Här är några bilder från i fredas, dock inte så många, men tack tirre för du hade kameran i högsta hugg och fick ihop en del bilder iaf! :D

     


 


Kommentarer
Postat av: Tilda

Vad är det för skola du går på ? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback