kackerlacka på vift!

heeeeeelt slut, är sååååååå trött på att plugga nu, önskaaaaaaaaar att det vore sommarlov NU!! men, det har precis börjat. I helgen har jag iaf fått gjort klart två tyger till textile pattern. Det är en kurs där vi får lära oss tillverka själva tygen, exempelvis trycka på olika tryck med mallar, sätta tyg på tyg, och massa olika versioner. Det är faktiskt riktigt kul, men det är jobbigt när man har en tidspress på sig, + hundra andra saker. på torsdag har vi iaf Italienska exam, vilket ska bli väääldigt skönt att bli av med. Slipper man tänka mer på det. Sen på fredag är det ju midsommar! vi håller fortfarande på att planera, och vädret är ju förståss den första saken på listan.. så vi får avvakta lite till så vi är hundra % att vädret blir bra.

hahah asså just det, skulle egentligen skrivit ett inlägg igår men jag glömde bort det. de va att typ vid 9 igår kommer Malin utspringandes från sovrummet, AAAHHHHHH em kackerlacka i min garderob!! och hon är den som är mest rädd av oss alla. så vi snabbt tillbaka in i rummet igen för att se vart den rackaren hade gömt sig, självklart spårlöst försvunnen.. hmm vad ska vi göra nu. Jag tänker iaf inte sova när jag VET att det finns en kackerlacka någonstans och smyger. Så vi började leta, ÖVERALLT. förstår inte hur dem lyckas gömma sig. Men efter ca 1 timme kollade jag brevid garderoben, där finns en liten liten springa mellan garderoben och väggen. Så fram med ficklampan och där satt minsjäl den äckliga kackerlackan. fyyy dem är så vidriga! så vi bestämde att vi ska ha operation kackerlacka, haha :D asså som vi skratta, jag fram med linjalen och malin satt redo i sängen med en vecko revyn tidning. och dem är ju inte sega heller,när dem väl sätter fart så får man vara snabb! In med linjalen i springan och vips börjar han springa allt va han kan, samtidigt som jag försöker stoppa den med linjalen så siktar malin in sig på att smälla till! och BOOM! hon högg av huvudet på den :D hahah. asså fy vad hemska vi är, det sa bara splash och sen flög huvudet iväg typ en meter. Malin bara, jag halshögg en kackerlacka!! asså ni förstår inte vilka problem vi har med dem äckliga insekterna. men vi skratta iaf oss dubbla!

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen fortsätta plugga italienska :) ciao ciao ♥



Kommentarer
Postat av: Christina

ojdå, hoppas att ni vet om att dom små krypen "sörjer". Om man dödar en kackerlacka så kommer dom andra fram för att se vad som hänt, typ. Man tycker ju att dom borde lära sig att hålla sig borta om någon av dom dör. Tror det har med doften som sprids att det lockar fram de andra.



vill inte skrämma upp er förmycket, men värt att tänka på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback