the first day!


första dagen i skolan.. pirrigt men intressant.. Vi gjorde inte så mycket mer än att lyssna på vad typ rektorn och några andra hade att säga, sen fick vi schema, karta, en studentguide och några andra viktiga papper. klassen är väldigt blandad! vi är 5 svenskar, de andra kommer bland annat från indonesien, nya Zeeland, brasilien, tyskland, sydamerika och spanien! var nog några fler länder men dem kommer jag inte ihåg. "the coordinater" för fashion and textile design var bög! oväntat.. och sen var det en assistent som hette Anna. lärarna fick vi inte träffa idag. I morgon är vi lediga så då måste jag & brigitte ge oss ut och försöka leta rätt på en massa kursmaterial, fick en hel lista på saker och ställen där man kan köpa det.. På torsdag har vi först ett Italienska test, hmm, ja iallafall sen klockan 16.00 börjar den första kursen "Fashion Drawing", ska bli väldigt spännande och kul! skolan har öppet varje dag från 8.30 till 22.00 och man kan ha lektioner ända tills 21.30 på kvällarna.. men än så länge har jag ingen lektion så länge, men man ska tydligen förvänta sig en hel del ändringar! Sen har vi italienska 5 timmar i veckan, så man lär nog komma in i språket ganska fort, hoppas det för det är inte många som kan engelska här så det är svårt att ställa frågor och sånt. Nu tänkte jag dricka lite te, för jag har lite ont i halsen :( sen får vi gå & lägga oss, det blir mycket att försöka hinna med i morgon.. godnatt & sovgott ♥


image295

från när vi skulle ta bussen hem från skolan

Kommentarer
Postat av: tirre

åhh, va mycket du har skrivit.. så kul att läsa, längtar tills du skriver mer, ta fler bilder och sånt :) känner igen hon från BA nu i stockholm , get rich bitch! ;) älskar dig ... just ja Fredde hälsa !! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback