löööööööördag

det händer så mycket varje dag känns det som så att jag kommer inte ihåg allt om det går några dagar. Har inte haft någon tid att skriva, det börjar bli lite stressigt nu i skolan och allt. Igår började vi klockan 10 med history of art som vi hade ända tills 13.00. då åkte jag hanen och bibbi (vi orkar inte kalla brigitte för hela namnet så bibbi har blivit hennes smeknamn), hehe. iallafall vi åkte hit, åt lite grann och sen åkte vi ner till Doumo för att leta rätt på en massa saker till skolan. Vi köpte ett pennskrin till våra promarkers pennor och en massa fäger så att vi fyllde pennskrinet. Det är dem färgerna som man använder till att måla färgerna på kläderna, hudfärg, hår osv. sen blev det någon mapp och lite annat smått. Vi hittade dock inte allt vi behövde så det får vi ta en annan dag. och under hela dagen letade vi efter en affär som heter Sapaz som tydlingen ska ha vissa speciella saker som vi ville ha. när klockan var kvart i 7 fick vi äntligen en vägbeskrivning till butiken, så vi tänkte ju att det var lungt eftersom affärerna brukar stänga runt 8 på kvällen. vi hittar den här butiken tre minuter i sju, ni tror inte att han precis stänger framför våra ögon. Jag fick inte ens köpa EN penna som jag ville ha, han bara, no no no, sorry och sånt, plus att på dörren stod deras öppetider 19.30. haha så lata alla é här, går till och med hem tidigare än vad som står på öppetiderna. men men vi får väll traska dit en annan gång :) det hände en liten rolig sak precis när vi kommit till duomon, så skulle vi då leta efter den här sapaz butiken, så vi går in i den stora gallerian och bara väljer en affär som vi kanske kan fråga någon. så frågar vi då på engelska om hon visste var den här butiken låg, och det visste hon inte så hon frågade sina arbetskamrater om dem visste då på italienska, sen översatte hon till oss igen, så stog vi och pratade ett tag om att vår lärare bara hade sagt att affären låg vid doumon men ingen adress eller något. så bara frågar den här tjejen vart vi kommer ifrån, så säger vi, Sverige. haha, ni tror inte att hon är svensk då, så vi börjar gapskratta inne i butiken, lite pinsamt endå, har man stått där och ansträngt sig på engelska så hade vi kunnat prata svenska från början :) kul att stöta på en svensk så iaf, hon hade varit här och jobbat i 4 mån och kunde flytande italienska. duktigt! iallafall sen efter att den här sapaz butiken hade gett oss nobben så åkte vi hem. Malins mamma och hennes syster är förresten på besök, verkligen jätte goa! så igår när vi kom hem hade hon lagat mat och allt, sjukt gott med riktig mat och GOD mat! :) sen satt jag och bibbi uppe till 2 på natten och ritade tills vi hade kramp i fingrarna.. och vi var helt flummiga så innan vi skulle lägga oss började vi rita elefanthuven på människorna ochh massa annat skit så vi fick mag kramp också, för vi kunde ju inte skratta högt eftersom dem andra lagt sig, då blir allt ännu roligare :D
idag gick jag upp 9.30 och sen gick vi allesammans till marknaden som e varje lördag, handlade två väskor och en klocka :) jätte nöjd faktiskt! sen har jag köpt en mobil också, för jag ska ha en till det svenska numret och en till det italienska, så nu vet ni att ni kan kontakta mig på båda :) och nu sitter vi här, Malin & bibbi pluggar lite och Malins syster pluggar Japanska, hon ska åka till Japan och plugga efter skolan, hon går i 7an, önskar att jag också hade vetat redan då, sköönt ju :) Ikväll ska jag nog med Malin, hennes mamma och syster till en restaurang här i närheten, sen får vi se vad som händer. Ni får ha en mysig lördagskväll ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback