mitt första inköp

Idag blev planerna ändrade, faktiskt redan precis efter jag hade öpnnat mina ögon och såg att jag hade fått sms. Började jobba kl 11, och fem i 11 kom en säljare för ett nytt märke som heter Puls (danskt) och skulle visa den nya kollektionen. Jag fick i uppgift att köpa in mellan 10-15 plagg, alldeles själv. Jag kan säga att jag älskade varje sekund, hihi, Men det blev bara 8 plagg, fast väldigt fina och användbara. Sen kom säljare nr2 för dagen, Mina uk, och där köpte jag också in några klänningar tills Martina kom, men som tur är så litar hon på mig så hon ville inte göra några ändringar. Sen hade hon med sig en annan tjej också som sålde för Rules by Mary, så helt spontant visade hon oss deras vårkollektion 2010 och martina kunde inte hålla sig så nu kommer även det märket att säljas i butiken. 
Hon har sagt upp 4 märken, stella nova, edith&ella, rut mfl och culture. Så nu passar vi på att ta in lite nya :) Jag och Melissa ska jobba nu hela hösten och vintern. Så dem tiderna jag inte kan ska hon jobba, vilket betyder att jag kan iprincip jobba varje dag om det skulle behövas. Men jag måste endå ha någon dag fri i veckan förutom söndag.. Jag ser iallafall fram emot en bra höst! Oj, nu blev det visst ett ovanligt långt inlägg, bara om jobbet. och på tal om det, så blir det jobb i morgon igen :-)

Tjejen som var säljare för Mina uk (kommer inte ihåg hennes namn) hade pluggat ett år i Borås textil och mode design och nu har hon precis lancerat sin första sko kollektion som hon hade med och visade, men tråkigt nog passade inte skorna in i butiken men dem var väldigt speciella och fina. Iallafall, Åhlens hade precis tackat ja till att sälja hennes skor hos dem, så ikväll skulle dem fira med champange och utgång i hbg. Det är så kul att höra om andras drömmar och speciellt när dem lyckas! Vi kommer nog höras av mer för vi hade mycket att prata om., Nu ska jag släcka för natten, ville bara skriva av mig lite glädje, det behövs ibland..


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback