sweden neeext!

tiden springer iväg som vanligt här! men nu är jag iaf färdigpackad och allt, så det känns skönt :) Igår så hann jag med en hel del faktiskt, jag gick upp runt 9 tiden, tog tunnelbanan in till Duomo vid 11, sen gick jag runder där själv i nästan två timmar, hittade faktisk en väska, har tittat på den innan så nu bestämde jag mig! sen lite annat smått som jag behövde, efter det åkte jag hem och åt lite grann sen bar det av till supermarket i ös regnet. Vi hade med oss två stora Ikea påsar haha för vi visste att vi skulle storhandla! väl där inne plocka vi på oss en massa saker, allt från pasta till kinderägg och allt vad det var. Utan att tänka på hur mycket det kanske skulle kosta:P så kommer vi till kassan och vi har bara 60 Euro med oss. så ungefär när det gått halvägs så frågar jag hur mycket där é för, just för att vara på den säkra sidan. haha då säger hon 68 Euro. vi hade för lite pengar med oss och ingen hade sitt kort, haha så vi fick plocka bort lite och sen ställa bort kundvagnen med alla godsakerna kvar, suurt! och pinsamt, alla hånskratta åt oss. men nu har vi iaf lärt oss en läxa att ha med oss mer pengar ifall ifall... sen kom vi hem så skulle jag gå ner och sola här mitt emot tänkte jag, tog med mig ca 80:- (för att överdriva). gissa vad det kosta? 110, asså 110:- för att sola i 12 min. men ajja tänkte jag, en gång, jag måste ju prova! och nu ser jag ut som en kräfta. på TOLV minuter bränner jag mig lika mycket som en heldag ute i solen nästan, inte bra inte bra! men man fick ju valuta för pengarna iaf. sen fick jag stå upp också, haha, asså detta landet! Här i Italien är allt tvärtom jämfört med sverige och det har inte gått en dag utan att man blivit chockad över något nytt. men men, idag har vi varit i skolan först från 10-13 och haft Colour, fått lära oss blanda lite färger och sånt :) sen gick vi till frisören här en liten bit bort för Malin skulle göra slingor, så när vi é där inne så får brigitte för sig att hon ska permanenta sig, och mycket riktigt så gör hon det :) så idag har både Malin och brigitte fått nya frisyrer, hhee! och eftersom jag ska hem i morgon så gick vi och fikade på ett jätte mysigt café en bit bort. Nu ska jag alldeles strax sova, ska bara lägga in lite nya låtar på MP3:n tills i morgon. Ska åka härifrån ca 08.15 sen tar jag direkt tåg till Malpensa flygplats och sen vidare med flyget till köpenhamn. oooh jag har saknat er där hemma!

lite bilder från ikväll :)

  


Kommentarer
Postat av: Lovisa

alltid kul med bilder!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback