bättre lycka nästa gång..

Några av er visste att jag hade blivit kallad till en intervju av Odd molly i början på Juni. Tråkigt nog så blev det inget av det nu. Allting började med att jag skickade in en ansökan via mail i december (när jag fortfarande var kvar i Milano) där jag skrev att jag var intresserad av allt exempelvis praktik, assistent osv. Då svarade hon mig att för tillfället behövdes inget men att jag kunde registrera mitt cv i deras databas på hemsidan så skulle hon gå igenom det om det blev aktuellt. Men så tänkte jag att eftersom jag endå skulle gå kursen i Malmö först, så kan jag lika bra vänta med det tills efteråt. 
Sen i början av Juni fick jag ett mail från den här tjejen som jag mailade i december, där hon skrev att hon hade hittat mitt mail och frågade ifall jag var intresserad av en designassistent tjänst för designchefen. Jag svarade direkt på hennes mail att jag fortfarande var intresserad men att jag bodde i helsingborg. Sen hörde jag inget på 1 1/2 vecka. Så ringde jag upp henne och då sa hon att "gud vad bra att du ringde, jag har inte varit inne på min mail och inte haft tillgång till ditt nr eller mailadress" Då sa hon att jag skulle skicka ett uppdaterat CV till hennes mail med utdrag från en examen vi hade i textil design. Och sen skulle vi höras på telefon för en intrevju eftersom dem skulle ha två uttagningar och då tyckte hon att det var onödigt för mig att åka upp två gånger eftersom hon redan sett mina illustrationer. Och efter den intervjun sa hon att vi skulle boka in ett datum för en intervju i stockholm. Efter jag hade skickat mitt CV så hörde jag inget igen. Jag kände på mig att jag skulle ringa men jag ville ju inte vara för påstridig eftersom det var hon som hade kontaktat mig. Så i måndags ringde jag till receptionen då var hon på semester så jag skickade iväg ett mail, och fick svar idag. 
Då skriver hon att hon ber så hemskt mycket om ursäkt för att hon inte hört av sig. Men eftersom min ansökan var bland hennes mail och inte i databasen (som man skulle registrera via deras hemsida) så hade hon inte tänkt på det för att allt blev så stressigt på slutet. Så nu var platsen tillsatt. Känns lite tråkigt att jag missade min chans bara för jag inte ville vara för påstridig. För om jag hade ringt igen dagen efter jag hade skickat i väg det mailet, hade jag fått komma på intrevju. 
Ville iallafall bara berätta hela historien, eftersom jag var helt hyper när jag fick hennes mail första gången, då kunde jag ju inte direkt hålla tyst om det.. Så om någon av er ska på en intervju eller något liknande var påstridig!! det är tydligen det bästa sättet! så nu blir det plan nummer 2 istället :) Sen får vi se vart det leder..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback