spaningsjakt

idag har jag varit på upptäcksfärd igen :) fast denna gången efter Vintage butiker eftersom det ska vara mitt ämne tills på torsdag. eller en del utav mitt ämne om man säger så. så andeldningen egentligen var att jag ville hitta olika typer av spets och gammla mönster och samla inspiration, och kanske rentutav köpa något. Men så kul blev det inte..
Jag hittade iaf tillslut 3 stycken Vintagebutiker, varav en var riktigt bra. Allting lång verkligen huller om buller och jag hade kunnat stanna där huuuuur länge som helst. Hittade några saker, speciellt ett par skor.. Men köpte ingenting. Det var lite kul för när jag skulle fråga hon som ägde butiken om dem hade någonting i spets, så visste hon inte vad jag menade eftersom hon inte kunde så bra engelska. Så jag började bläddra i min scrapbook för att kanske hitta någon bild på spets, så de första hon säger: are you a fashion designer? dem första 2 sekunderna var jag såå nära på att svara ja, bara för att göra det. Men sen kom det endå ut ett låång nej, och sen lite kort "im studying".. så kul var det med det. Men sen var jag endå alldeles lycklig när jag gick därifrån bara av att hon frågade något sånt :)
Nu har ju vår lärare ändrat IGEN för tredje gången examen. det var totalt meningslöst att jag köpte tyg igår. men men nu har jag det i reserv endå.
Nu ska vi komma på en idé, och sen ska vi marknadsföra den för henne precis som om vi skulle vilja placera vårt märke på marknaden. Så man måste ha en bra idé, visitkort, inbjudning till visning, tygprover, och såklart visa vad din idé  är och varför just jag ska få sälja mitt koncept. en liten utmaning men samtidigt spännande!

Har precis ätit lax med potatis, och faktiskt phiadelphia.. MEGA gott. testa det någon gång! Nu ska jag & bibbi titta på
Ps. I love you, har inte sett den ännu, sen blir det läggdags, godnatt

jag med kartan i högsta hugg                                   fina och mysiga Navigli
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback