exam exam exam exam

är heeeeeelt slut. känns som att jag inte har sovit på en vecka, nej men nästan på.. sov jätte dåligt inatt, frös ihjäl, vaknade till hela tiden och trodde jag skulle gå upp, brandbilen, och massa annat som störde mig. sen började jag 9.. och idag var det ruggigt kallt när jag gick upp, uch! börjar väll bli vinter här också nu. så ikväll har jag lagt in dubbla täcken i mitt lakan och gosat till det ordentligt!

har ritat hela dagen enda sen jag kom hem till knitwear.. har hunnit göra klart 7 illustrationer av 15.. så nu har min nackont kommit tillbaka tråkigt nog. trodde för ett tag att den var försvunnen.

det jag ska göra nu ( på två veckor) är:

examen i Womenswear, vilket ska innehålla 6 olika stories med 3 outfits i varje, totalt 18 illustrationer plus tekniska ritningar till alla plagg, tygprover, moodboard och färgpalett. 2 scrapbooks

examen i Knitwear, ska vara totalt 15 designs. till varje design ska det vara minst ett stickat exemplar helst fler på samma design, olika thocklekar osv. Till varje design ska man rita en teknisk beskriving som är riktigt jobbig att göra, med exakta mått, mönster osv. moodboard, färgpalett, scrapbook, research, teknisk beskrivning av alla garn man använt.

examen i asseccories, 6 till 12 designs, exempelvis som jag ska göra tre skor, tre väskor, en börs och något smycke.
Väskan och smyckena ska ritas i samma storlek som i verkligheten. sen ska man ha med alla material, och teknisk beskrving var materialen ska sitta, hur det ska sättas ihop osv. också här moodboard och färgpalett.

så, där fick ni en beskving av mina tre sista examensarbete, så ni hänger med lite iaf och vet vad jag snackar om ;D
fast jag har ju redan gjort den mesta grunden, ex stickat alla exemplar, sketchat alla designs (nästan) så nu återstår att göra allt ordentligt ovh sätta ihop arbetena..


 

min fina gata, och vår port, kommer sakna det !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback