you were like my lover and my best friend all wrapped into one

uch vad jag är dålig på att uppdatera,. men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ! :) Det händer iallafall en massa nu, och skolan är i full gång som jag nämde i det förra inlägget. Idag hade vi en ny lektion technic of materials, så nu ska vi lära oss var alla tyger kommer ifrån, vilka proteiner dem är uppbyggda med och massa annat, jag var ganska lost i vissa tillfällen för molekyler och mineraler är inte direkt min starka sida och speciellt inte när man knappt förstår det på svenska så ska man kunna det på engelska. Men det löser väll sig! Det intressanta är att vi lär oss hur man ska hantera alla olika material, som typ hur man ska tvätta, vilka som har UVA, hur man ska torka kläderna, vilka som andas bra för huden och massa sånt!
I morgon ska jag börja sy min första kjol! :) har köpt typ och allt och mitt mönster är klart, så får vi väll se hur det går, har gjort en väldigt simpel för att jag vill lära mig grunderna innan jag ger min in på komplicerade saker.. får väll lägga in en bild när den är klar. Helgen var också lyckad. I lördes var vi hemma hos Sharona, eftersom både Hanens kompis Hamraz och Sharonas kompis Maja var här samtidigt ich hälsade på så gick vi ut allihopa. och det blev ju självklart atlantiq! fick höra att dem ska stänga under sommaren vilken är sjukt tråkigt :( bara för det är så lite folk på alla ställen som inte har dansgolv utomhus. fast jag kan tänka mig att det blir väldigt varmt inne..
I morgon ska sharona sova här, så blir det lite plugg! ska göra en moodboard för elsa schiaparelli till personaldesign på fredag. och läraren verkar vara ganska sträng och han vill inte se några simpla saker.. så får väll börja på den i morgon :)
Några bilder från i lördags:


         

bild 1 är på mig och Maja och bild 4 är på Hamraz och Hanen,.. det är dem ni inte sett innan :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Shit vad brun du är :D Btw, går du i skola utomlands för att läsa till designer?

Postat av: lotta

måste bara få fråga dig vart du köpt linnet du har på dig på bilderna? så himla fin:)

2008-05-18 @ 21:41:45
URL: http://charloppiey.blogg.se
Postat av: hej

jag undrar också vart linnet är ifrån?

2008-05-20 @ 08:25:05
Postat av: Caroline

från zara :)

2008-05-20 @ 22:36:05
URL: http://caroliiinee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback