lördag!

då är det lördag igen.. tiden spriinger iväg, och de känns faktiskt skönt just nu. ni aaaanar inte hur mycket vi har nu, jag har typ blivit sjuk av all stress, ska ta ut medecin på måndag... hemskt!  Några har slutat komma till lektionerna, andra gråter för att dem inte klarar av pressen och massa annat. Men tydligen det enda vi kan göra är att kämpa på! det är iaf ingen dans på rosor förtillfället. önskar bara att de kunde varit sommarlov nu, men som sagt om 6 veckor!! Denna helgen heter LUGN med stora bokstäver iaf, och jag ska försöka göra klart så många moodboards som jag orkar. gjorde en igår iallafall, det är alltid något. nej nu pratar vi om något annat, nu har många tagit studenten! det är en sån upplevelse. Ibland vill man bara spola tillbaka tiden, speciellt när man sitter och tittar på massa gamla bilder :( Nu ska ju tirre flytta till Umeå och Maria till USA, snacka om att alla är splittrade, men vi får hålla ihop endå! jag tror att någongång kommer vi alla endå hamna i lilla helsingborg igen :) fast man vet ju aldrig.. Nu åkte precis Malin & Bibbi in till doumo, dem ville shoppa lite.. medan jag nog får hålla i stålarna nu sen aleks var här, det blev en heeeel del shopping! sen var den en tjej som undrade vad jag gjorde här, pluggar mode och textil design, och det är verkligen hur kul som helst, förutom att just nu är det väldigt mycket jobb och väldigt mycket press. Saken med att flytta utomlands är att ingenting är som I sverige, samtidigt som du lever i en helt ny miljö, helt nytt språk, ny mat, allt så ska du fokusera dig på pluggandet. Men det är verkligen en upplevelse, och om du funderar på att göra det, så gör det! du har alltid alla möjligheter till att åka hem igen precis när du vill :) oj vad det blev mycket nu, och det känns som att jag bara vill skriva ännu mer. Men det kommer nog något inlägg lite senare, ska ju som sagt bara vara hemma idag och ikväll. Sola lite för mig också hemma i sverige, här har det varit dåligt väder i snart en vecka, :(

Kommentarer
Postat av: LIA

Svar: okej, så roligt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback