vilken lättnad

är verkligen helt slut nu, men samtidigt känner jag en helt underbar känsla att dem två värsta examen är över :) och vet ni vad det bästa är? fick 28/30 idag på Textile pattern :D jag hade verkligen inte väntat mig det, eftersom jag har varit så frustrerad över mina tyger och min moodboard, hela tiden tvekat och varit osäker. sen att jag och bibbi satt uppe till fem i natt och gick upp igen halv 8 på morgonen gjorde ju inte saken bättre heller. Men jag fick iallafall allting klart, alla mina 11 tygprover, 11 illustrationer och scrapbook. jag skulle vara i skolan kl 2, fem i halvtvå sitter jag och klistrar in det sista i scrapbooken, snacka om tajming! fast det var såååå stressigt och jag hann inte äta något på hela dagen.
Idag fick jag lite konstiga känslor när vi hade examen, jag kommer verkligen sakna klassen.. alla är så goa och alla stöttar varandra hela tiden. En tjej från Australien och en kille från Colombia är dem två som har fått 30/30 på alla examen hittils. det är verkligen sjukt hur duktiga dem är. man kan inte ens förklara, alla arbete dem gör ser ut som värsta konstverken. och det som gjorde mig extra glad var att en tjej som heter Doris, som läst Textil i 5 år på gymnasiet fick samma betyg som mig, då blir man verklkigen glad över man man presterat.

Här är två exemplel från min exam, så på den första från vänster, den gröna är från början ett vanligt grönt tyg, sen har jag sytt små små blommor och blad med en elastisk tråd, därför skrynklar det ihop sig, och det vita tyget är av polyester och nät, då har jag sytt in stenar i tyget från början och sen kokat det i 20 min, sen tar man ut stenarna så ser det ut som att dem endå är kvar. och den anfda bilden är bara vanlig vävteknik, jag har gjort de med brunt sidenband och ettt creme färgat band :) sen illustrationerna är först ritade för hand (bara konturerna) och sen färger och mönster i Illustrator och photoshop, inte som på fashion drawing examen. hoppas ni förstår på ett ungefär vad examen gick ut på,sen har jag ju 9 sånna här till...


 

Men det är såå skönt att det är över! ,  nu ska jag gå och sova, ska bara äta uppmin glass först. i morgon blir det aquapark:D godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback