lååååång uppdatering

förlåt för den dåååååliga uppdatteringen, men det har hänt så mycket så jag har inte haft någon tid. Nu hade jag egentligen inte heller suttit här om det inte vore för min onda hals :/ vet inte vad det är helt ännu, för jag var hos läakren innan och han sa halsfluss eller körtelfeber.. kul! så nu har jag precis tagit min första penicilin tablett, så om det inte försvinner ellerblir bättre i morgon eller i övermorgon, så är det troligtvis körtelfeber. läkaren sa att han trodde 60% på att det var körtelfeber och 40% halsfluss.

Men iallafall sen jag kom hem har dagarna bara sprungit iväg, tänkte ta dem i sin tur och ordning.

Torsdag landade jag efter en av de bästa flygresorna med sharona och hennes syster, med tanke på att det var helt vindstilla hela vägen rörde sig planet inte ett dugg, och då var jag jätte lycklig eftersom jag hatar att flyga. jag var framme i helsingborg runt 11 tiden, där davve stod och tog emot mig med en stor röd ros i handen :) efter det bar det av med taxi hem till mig och sen direkt till trampolins outlet? som inte var någon höjdare. sen åkte vi hem, fixade oss och därefter bar det av till fiiina helsingborg! ett tag kände jag mig som en turist i min egen stad, men det blir väll så när man varit borta så här länge.

   

Fredag körde jag först davve till jobbet 06.00! sen åkte jag hem men väcktes efter en stund av att hans chef bad honom åka och kolla hans knä,för han blev påkörd av en truck på låret förr lördagen men nu har det gått ner i knäet. Så vi körde först till akuten, sen blev vi runtskickade till 3 ställe till men ingen kunde göra något? vad är det med sveriges sjukvård egentligen. hans egen husläakre sa att vi skulle komma tillbaka efter sommaren för att kunna skriva in sig? ska man komma tillbaka efter sommaren om det är nu man är sjuk? ja man kan ju undra. Så tillsut fick vi åka till den vanliga distriksläkaren kl 5 och fick då bekräftat att det var en inre blödning, hur svårt var det att kolla från första början! man blir ju rädd att blir sjuk i detta landet. Men men efter det åkte vi hem, duschade osv, sen kom Anna hit och då bar det direkt iväg till bussen. väl i stan gick vi direkt till rix fm festivalen och efter en stund kom maria, aleks och elin. det var inte precis så roliga artister så efter att Marie Picasso, som vi väntade på,  sjungit en låt så gick vi till sundstorget för att kränga lite thaimat. Tråkigt nog tog jag nästan inga bilder från i fredes och jag har inte fått annas eller marias, men jag snodde två från hennes blogg, hehe! lägger nog in fler när jag har fått fatt i deras bilder också, detta är från barfota som vi åkte till efter thaimaten :)

 

Lördagen började med att jag gick in i gästrummet för att väcka lilla anna, som tydligen hade sovit hur bra som helst! Sen satt vi och pratade i en och en halv timme vilket kändes jätte skönt. Efter det bar det av till stranden efter att jag fick visat lite arbete från skolan. och mormor och anna tvingade på mig mina klänningar, hehe! ni é så söta!
Underbara Råå blev det, har så mycket minnen med tirre från denna stranden. vet inte hur många år i rad vi var där, alla tjatade att vi skulle åka till fria, men råå var den enda sranden som lyste i våra ögon. Underbara minnen!

  

På kvällen skulle Aleks på inflyttningsfest, och Maria och Anna till Wallmans, så jag och davve åkte ner till stan igen och bara mös runder. köpte en väska på marknaden, något måste man ju inhandla när det är festival? sen gick vi till det stora mat torget och jag åt langos för första gången, en god Svensson blev det! och älsk tog thaimat igen, chili wok hade sin vagn där, så egentligen skulle man ju passa på! sen gick vi och mötte upp emelie,louise och Linda en snabbis innan vi åkte hem.

  

Söndagen blev det stranden, fast inte föresn runt 2, sen åkte vi en sväng till väla och efter det vidare till gröningen. En helt underbar kväll, verkligen.Vi tog med oss filt och lite smultron som davve tog med sig från jobbet, sen köpte vi glass på hauffes. När vi kom var det helt fullsmockat med folk, sen började vi snacka och tiden bara rusade iväg. efter 11 var det nästan helt tomt på gröningen så då fick väl vi också gå, det var ganska kallt då dessutom.

   

måndag hämtade min morbros fru mig här vid kvart i 9, sen åkte vi till köpenhamn. Louise skulle försöka hitta klänningar till två bröllop och saker därtill. Det var verkligen jätte trevligt och kul att få vara lite smakråd,det slutade med en grön/gul och fin Karen Miller klänning. Jag blev förälskad i en jacka också, om det inte hade varit för priset skulle jag inte tvekat. Men eftersom danska blir dyrare också i svenska så ska jag se om jag kan hitta den sen i Milano. Och hoppas att priset är lite billigare. en liten tjuvtitt bakifrån,



sen inhandlade jag ett jätte fint armband från någon dansk designer, fast på rea! och en tröja från part two. (också på rea) man får ju passa på..
Vi var inte hemma förens runt halv 9, så det blev en lång men rolig dag.

Tisdag blev det stranden igen, körde inom OB och köpte sånna strandracket, hade verkligen kul med dem. men jag får nog öva lite mer tror jag..

På kvällen körde vi ut till Ålabodarna i det fina vädret. man får ju inte missa en dag (som jag gör idag) egentligen.
Jätte fint och mysigt e där, satt på bryggan och bara tittade på havet, precis den avkopplingen som jag behövde. vi stannade ett tag innan det blev för kallt som vanligt i sverige.

  

sen igår vaknade jag med ont i halsen lite smått, så ville bara ta det lungt, körde davve till jobbet, sen packade jag upp min väska och fixade lite.. halsen svullnade mer och mer, och sen när jag var på väg till davves jobb så var det som det är nu. Men vi hade bestämt att vi skulle kolla upp något bra fiskeställe, han har tjatat om det typ sen vi träffades, men det har aldrig riktigt blivit av. men nu när man har körkort så är allt såmycket mer lättare. Så vi hittade faktiskt en liten sjö precis bakom stora citygross.Hur mysigt som helst! så så fort jag blir frisk ska vi åka dit och fiska, han har redan alla tillbehör så det är bara ett fiskekort man måste köpa. när vi satt på bryggan kom det en riktigt stor fisk, typ gädda eller något. tänk om jag hade fångat den, haha den hade ju dragit ner mig i vattnet!

men men sen bar det av hemmåt, somnade redan vi halv 10 på grund av min svullna hals, och nu är det idag! så det är bara till att vänta och se vad som händer, har iaf börjat med pencilin nu .. men tråkigt när man väl är hemma :/ jag som tänkte göra så mycket nu, träffa emelie typ idag! och på söndag skulle jag va med aleks, och kanske skulle hinna något mer mellan dagarna, alla jobbar ju på dagarna nu, känns konstigt att vara den enda som är ledig, men så fort jag är frisk och känner mig bättre så blir det ändring på detta! trots allt så är det underbart skönt att vara hemma, och jag njuter för varje minut. ♥

Kommentarer
Postat av: tirre

åhh vilken uppdatering :) fina bilder! saknar dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback