ska nog ta bort överskrifterna, vet aldrig vad jag ska skriva.

Idag har jag hunnit med mycket, eller ja, det känns så. Hade körlektion kl 11 så det var upp med tuppen i morse. JA jag vet vad ni tänker, fan vad hon e seg med körkortet. Jag har faktiskt börjat på en ny körskola, Anderssons, för det känns som att man aldrig kommer att få körkortet på stattena.. ;/ så dem har bokat uppkörning till mig nu :D det är bara till att träna. Just nu känns det som att jag kan lägga hur mycket pengar som helst på körkortet, eftersom jag åker till Milano snart, och då lär det ju vara kört.. Har funderat på att muta vägverket? fast tror inte att dem skulle gått med på det endå.. ajja, nu är det som det är och hade man vetat att stattena var så jävla sumpig så hade man ju valt någon annan körskola, but that´s life!

Igår fick jag iaf ett roligt besked, har fått mitt första stipendium för mina studier, blev helt tårögd. Det är nog bara för att jag har vetat detta ganska länge nu att jag ska iväg, och att ha fångat deras uppmärksamhet och blivit utvald utav säkert hundratals sökande. det finns ju trots allt en mörk bakgrund i det hela... mamma ville att jag skulle åka ett år utomlands.. och det gör så att jag verkligen vill göra detta och känner att hon är en del utav det..

Idag har jag iaf damsugat hela huset :) duktig jag vet! för min stackars mormor är förkyld, endå står hon och putsar fönster när jag kommer hem. men det är en annan sak säger hon. jag tycker däremot putsa fönster är jobbigare än att damsuga. men men.

Lägenheten som jag snackade om i Milano gick åt pipan. det var väl det jag tänkte,  för bra för att vara sann helt enkelt, men så är det ju alltid! han Massimo som är ägare av lägenheten ska helt plötsligt bo där själv nu, så då vill han inte hyra ut den längre. Precis när jag hade skickat iväg ett mail där det stod: Vi vill gärna hyra lägenheten, så hör av er md kontrakt och sånt så vi kan betsämma! Då får man ett sånt mail tillbaka, så skriver hon som bor där: Det är italienare vi har att göra med, bara att börja vänja sig!, jag bara jaha.. haha :D kul att få höra nu när man ska bo där ett år. Så nu är det bara att börja om från ruta ett.

Ikväll ska jag kolla på Desperate Housewifes och äta godis och dricka saft :) Ensam i den mörka natten!



image234

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback